Про нові правила отримання сертифікату податкової резидентності Кіпру та про те, як вони змінили можливості управління компанією та ускладнили процедуру отримання сертифікату податкової резидентності розповіла у своєму коментарі для статті Юридичної Газети «Як довести податкову резидентність кіпрської компанії?» Ольга Осипчук – керівник практики міжнародного права та торгівлі IMG Partners.
Наприкінці 2015 р. вимоги, необхідні для отримання сертифікату податкової резидентності Кіпру, зазнали суттєвих змін. В цілому, вони зумовлені світовими змінами, що відбулись у діяльності міжнародних компаній.
Так, раніше для отримання сертифікату необхідно було лише, аби директор звернувся з листом та заявою, де зазначалося, що управління та контроль над компанією здійснюється на Кіпрі. До того ж, якщо директор був громадянином і податковим резидентом Кіпру, а компанія сплатила належні податки, можна було мати майже 100% гарантію, що сертифікат податкової резидентності буде видано без проблем. Станом на сьогодні вимоги для отримання сертифікату податкової резидентності Кіпру значно посилились.
Незважаючи на те, що відповідно до закону Республіки Кіпр «Про податок на прибуток», компанія визнається податковим резидентом Кіпру, якщо управління та контроль здійснюється на Кіпрі, конкретне визначення терміну «управління та контроль» у законодавстві відсутнє.
При цьому наприкінці 2015 р. була змінена процедура отримання сертифікату податкової резидентності Кіпру, що полягає у наступному:
1. Компанія повинна заповнити форму T.D.98 й відповісти на значний перелік запитань, які по факту встановлюють, чи управління та контроль над компанією дійсно здійснюється на Кіпрі.
2. Один з директорів компанії повинен підтвердити, що надана інформація є правдивою та точною.
3. Після отримання заповненої форми та заяви, податковий інспектор має право зв’язатися з компанією для уточнення необхідної інформації.
Проаналізувавши форму, що підлягає заповненню, можна стверджувати, що основні вимоги для отримання сертифікату податкової резидентності Кіпру передбачають наступне:
1. Обов’язкова наявність директора, що є податковим резидентом Кіпру. Якщо директорів декілька, більшість з них повинні бути податковими резидентами Кіпру.
2. Відхід від практики надання генеральних довіреностей, адже податкові органи Кіпру будуть розглядати такі довіреності на нерезидентів як вагому ознаку того, що управління та контроль здійснюється не з території Кіпру й, відповідно, компанія не може бути податковим резидентом Кіпру. Тому, якщо генеральні довіреності вже видані, їх бажано відкликати.
3. Належне подання звітності та сплата податків.
4. Ефективна присутність (substance). Для того, щоб обґрунтувати присутність компанії на Кіпрі (substance), необхідно забезпечити:
- реальну присутність на Кіпрі (оренду офісу);
- наявність осіб, які працюють на компанію;
- наявність веб-сайту, телефону, е-мейлу, інших контактних даних;
- наявність рахунку в кіпрському банку;
- фінансові та бухгалтерські документи зберігаються на Кіпрі.
Таким чином, нові правила дещо змінюють можливості управління компанією на Кіпрі та ускладнюють процедуру отримання сертифікату податкової резидентності. Однак потрібно розуміти, що вони є абсолютно логічними у світлі останніх світових змін, які стосуються діяльності іноземних компаній.
Ольга Осипчук,
адвокат IMG Partners, керівник практики міжнародної торгівлі